6 maanden Australië,6 maanden min 1 week Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jochem Boer - WaarBenJij.nu 6 maanden Australië,6 maanden min 1 week Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jochem Boer - WaarBenJij.nu

6 maanden Australië,6 maanden min 1 week Byron Bay

Door: Jochem de Boer

Blijf op de hoogte en volg Jochem

29 Juni 2013 | Australië, Byron Bay

Na een lange tijd niets geschreven te hebben leek 6 maanden in Australië een goede rede om weer wat van me te laten horen.

Zoals veel van jullie weten ben ik een beetje blijven hangen in Byron Bay. De rede hiervoor is simpel: Veel beter dan dit kan het leven niet worden. Ondanks het hier winter is is een dag lang in alleen je zwembroek rondlopen nog steeds de gewoonste zaak van de wereld. Daarnaast zijn de golven in de winter beter, heb ik 2 geweldige banen, ontzettend veel leuke collega's, een 2-persoons bed en wekelijks perfecte dagen die me er aan herinneren waarom ik nog steeds in Byron Bay zit.

Om iedereen thuis jaloers te maken zal ik een paar van die perfecte dagen met jullie delen:

Sunday Session
Een sunday session is op een zonnige zondag naar het strand met een groep mensen, een stapel surfplanken, muziek, voetbal(iedereen weet hoe goed ik ben) en vlees voor 1 van de vele openbare barbecues die ze bij bijna elk strand hebben. Laatste keer zagen we tijdens het surfen een groep dolfijnen op een paar meter afstand die een aantal uren om ons heen zwommen.(Net als het dolfinarium maar dan anders).

Sunset Session
Omdat de zon rond half 6 onder gaat komt het bijna dagelijks voor dat we nog aan het surfen zijn tijdens een zonsondergang. Het is zeker niet verkeerd om de zon onder zien te gaan achter een aantal bergen terwijl je in het water zit met een stel vrienden en goede golven. En omdat ik op het meest oostelijke punt van Australië zit komen er tijdens de winter zo'n 15.000 walvissen voorbij. Het komt de laatste tijd ook vaak voor dat ik walvissen zie tijdens het surfen.

Quarry's
De Quarry is een meer omringt met rotsen zo'n 15 minuten rijden van Byron Bay. Het is hier mogelijk om van een 10 meter, 18 meter en 22 meter klif af te springen. Op een zonnige dag lekker in het gras zitten en af en toe het meer in springen is ook geen verkeerde manier om de dag door te komen. Dit is een beetje vergelijkbaar met het kleine zeetje maar dan een kleiner meer, grote rotsen, beter weer, geen mensen en heel veel groen.

Regenachtige dagen
Als je aan het surfen ben ga je toch wel nat worden. En om in het water te zijn tijdens gietende regen heeft ook z'n charmes.

Maar natuurlijk moet er ook gewerkt worden. Gelukkig heb ik het voor elkaar gekregen om de 2 beste baantjes in Byron Bay te krijgen. De eerste is een bus rondrijden voor de populairste bar/discotheek hier. Ik werk in de avond en haal de hele avond backpackers op van verschillende hostels om ze naar Cheeky Monkeys(naam van de bar) te brengen in een grote bus met harde muziek. Elke avond dat ik werk heb ik minimaal een paar bussen vol met mooie vrouwen die allemaal graag met de ''Cheeky Monkeys busdriver'' op de foto willen. En als goede werknemer weet ik dat de klant koning is en dat ik daar geen nee tegen moet zeggen. Tel daar een dozijn mooie collega's bij op en begrijp waarom iedereen mijn baan wilt hebben.

Sinds kort krijg ik ook betaald werk voor het hostel waar ik woon. Hiervoor werk ik achter de receptie wat ontzettend makkelijk is. Hier ook kan ik mensen lastig vallen met mijn muziek (de muziek gaat over verschillende speakers door het hele hostel) en moet ik voornamelijk mensen in en uit checken.

Voor nu is het plan om met mijn vele uren werk de komende maanden wat op te sparen, een auto te kopen en dan richting het noorden te gaan. Veel meer dan dat heb ik niet op de planning staan en dat is een geweldig gevoel. Ik kan dan ook iedereen aanraden om te gaan reizen als het mogelijk is want deze trip is voor mij één van de beste dingen die me ooit overkomen is....




  • 29 Juni 2013 - 12:09

    Kim:

    Jochemm!! Wat klinkt dat super vet zeg!!
    Heel veel plezier nog daar!! Geniet ;-)! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jochem

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 695
Totaal aantal bezoekers 5409

Voorgaande reizen:

03 December 2014 - 03 December 2015

Poging 2: Nieuw Zeeland

25 December 2012 - 30 Januari 2014

De wondere avonturen van Jochem

Landen bezocht: