Solliciteren in je zwembroek - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jochem Boer - WaarBenJij.nu Solliciteren in je zwembroek - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jochem Boer - WaarBenJij.nu

Solliciteren in je zwembroek

Door: Jochem de Boer

Blijf op de hoogte en volg Jochem

14 Januari 2013 | Australië, Byron Bay

Als iemand zich afvraagt hoe paradijs op aarde eruit ziet....ik ben er achter gekomen: Byron Bay!

Na een avond stappen in het wonderschone Sydney had ik besloten om even een gezonde hap bij de Mcdonalds te halen en kwam ik een Nederlandse jongen tegen die toevallig ook naar het noorden wilde. Omdat elke backpacker wel kosten wilt besparen zijn we uiteindelijk met 4 man in een gehuurde auto richting Byron Bay vertrokken. Een dag later stonden we (na uren zoeken naar een slaapplek) in het centrum van deze geweldige plaats.

Die sfeer die hier hangt is niet te omschrijven maar ik ga het toch proberen: mooi weer, geen hoogbouw, vriendelijke mensen, gigantische stranden met geweldige golven, overal live muziek, veel hippies, veel organisch en fair trade( gelukkig ook normale supermarkten), veel dreadlocks en af en toe een vrouw in bikini op een skateboard met een surfplank onder haar arm. Het enige wat Byron Bay niet blijkt te hebben zijn zorgen.

Het duurde zo'n 5 minuten voordat ik had besloten om hier minimaal een week te blijven en die week is inmiddels minimaal een paar maanden geworden want voor 3 uurtjes per dag werken bij de receptie heb ik een heerlijk bed met airo op de kamer. Er is wel 1 belangrijke regel: de airco blijft op 24 graden staan want dat is hier een verkoelende temperatuur. In tegenstelling tot mijn vorige hostel schrijf ik dit verslag dan ook vanuit een hangmat die op de binnenplaats hangt(vlak naast de jacuzzi's).

Inmiddels zijn mijn 3 medereizigers alweer verder gegaan dus is het hier wat rustiger. Een mooie oplossing is om aan een willekeurige tafel te gaan zitten en mezelf voor te stellen. Op deze manier heb ik in de laatste week heel veel mensen ontmoet, veel nieuwe drankspellen geleerd, baantje bij het hostel geregeld en heel veel gelachen.

Plannen voor de toekomst zijn er nog niet (behalve snorkelen met schildpadden aankomende vrijdag) en dat is heerlijk. Wel ben ik al een beetje op zoek naar een eigen surfplank zodat ik niet meer zo'n amateur op een huurplank ben die altijd in de weg zit. De reisgids zegt over Byron Bay het volgende: Je gaat voor een weekend, je blijft een week, en voor je het weet zijn dreadlocks een serieuze overweging. Maar dat zal er niet inzitten want ik ben veel te ijdel. Wel heb ik organisch gegeten(duur en niet lekker), yoga gedaan (kreeg een yogales van een kamergenote omdat ik rugpijn had. Heeft nog geholpen ook), gesurfd, kangaroo gezien (barbecue avond in hostel) en mijn sokken roze gewassen. Ik vermaak me hier wel....

  • 14 Januari 2013 - 06:21

    Ralph En Lydia:

    Helemaal top!!!!!
    Groetjes Ralph en Lydia.

  • 14 Januari 2013 - 07:36

    Annet:

    Nou we lezen het al, wij hoeven ons geen zorgen te maken om jou..veel plezier, geniet en oh ja werk ze ook nog :-)

  • 14 Januari 2013 - 10:33

    Nichtje Gerdien:

    Oooh wauw Jochem klinkt echt fantastisch... ben jaloers!

  • 14 Januari 2013 - 10:45

    Hilda:

    Dat je via zo'n lange omweg er achter komt dat yoga goed voor je is,is toch mooi mee genomen.Zal ik je vast aanmelden als nieuw lid van mijn yoga groepje? Ik heb wel een kruiwagentje.x

  • 14 Januari 2013 - 11:28

    Oma Coba:

    Hoy Jochem ,wat een leuk verslag heb je geschreven,jayoga is heel goed voor je body,ik doe het al jaren en ik voel me er goed bij.Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.Je schrijft heel leuk ,je moet maar schrijver worden.Heel veel plezier daar in dat heerlijke landmeten zo'n temperatuur ,Hier hebben ze het al over de elfstedentocht tocht,Je weet hoe die Friezen zijn .Maar je weet maar nooit. dikke kus van ootje vH

  • 14 Januari 2013 - 12:24

    Angelique:

    He Jochem,

    Wat gaaf zoals je alles verteld!! Je bent goed aan het genieten!
    Hoe is het met de warmte?

    Veel plezier!

    Liefs An

  • 14 Januari 2013 - 12:26

    Ied De Bier:

    Dag lieverd.
    Dank voor je lieve sms'jes. Ben jaloers. Hier vriest het. Volg je op Facebook en ben blij voor je dat je zo geniet. Je hebt er zo lang naar uitgekeken.enjoy,enjoy. Je bent maar een keer jong. Heb je al een Australisch accent, bloke?
    Dikke knuffel.
    Oma

  • 14 Januari 2013 - 13:16

    Ellen:

    Nou dat klinkt leuk Jochem. Ik blijf je volgen :-).
    geniet er van hoor! Doeiiii, groeten vanuit een koud en sneeuwrijk zwitserland.Ellen

  • 14 Januari 2013 - 21:04

    Ome Wouter:

    He Jochem, niet net doen of je het naar je zin hebt daar, want voor ons is het wel duidelijk dat je barst van de heimwee. Kom snel terug joh, Nederland heeft je nodig! :)

  • 16 Januari 2013 - 19:00

    Je Lievelingsnichtje:

    Ha neef,

    Nu ik dit zo lees haat ik je echt. Ik in me eentje werken op de haven met sneeuw en -5.
    Het klinkt echt geweldig geniet ervan en vergeet niet nog een foto te maken met je sleutelhanger.

    Uit het oog maar niet uit het hart (L)(L)(L)


  • 23 Januari 2013 - 17:10

    Marrie Van Halteren:

    Hoi Jochem,

    ik dacht laat ik eens kijken hoe het met je gaat maar dat klinkt allemaal reuze leuk.
    Helemaal super dat je al een baantje hebt zodat je niet te veel aan overnachten hoeft uit te geven.

    Geniet er lekker van en inderdaad yoga is heel goed.

    Groetjes Marrie

  • 23 Januari 2013 - 21:41

    Henk Dasselaar:

    G'day mate, how you going?
    Leuk dat je het zo naar de zin hebt, ik hou je berichtjes in de gaten en geniet.
    En denk aan de momenten dat ik samen met Gabriella in Down Under was, wat een land.
    Jochem GENIET en zoals je hier vaak op Land rovers ziet staan ONE LIVE LIVE IT.
    Take care mate and do not drink to much VB.
    Gr Henk Dasselaar, van dat houten bootje in de loods.


  • 01 Februari 2013 - 18:15

    Jacoba Van Halteren:

    jochem van harte gefeliciteerd met je verjaardag ,we zullen er een nemen op je gezondheid,je hebt het zeker nog wel naar je zin .Ik hoor alleen goede berichten .Geniet er maar goed van ,een fijne dag toegewenst ,Een dikke knuffel van oma van Halteren

  • 09 Februari 2013 - 20:41

    Oma Van Halterenjacobavanhalteren@gmail.comL:

    lieve Jochem ,We hebben net je moeders verjaardag gevierd,Het was erg gezellig,lekker gegeten en gedronken.we hebben jou gemist.Liefs van ootje Coba.

  • 12 Februari 2013 - 20:57

    Annet:

    Hoi Jochem ik dacht even lezen hoe het met je gaat. Maarrrr volgens mij ben je drukwant al een maand lang geen verslag van j belevenissen. Hoop dat je binnenkort weer even een update doe, groetjes uit Noord Holland

  • 13 Februari 2013 - 03:37

    Jochem:

    Druk met genieten. Maar wie weet heb ik binnenkort tijd om iets te schrijven!

  • 03 Maart 2013 - 16:46

    Tim Van Halteren, De Leuke Kant.:

    hey neef,
    aardig perfect daar zeker?
    als het lukt kom ik ook langs. haha.
    ik wacht alleen op een nieuwe Nico Dijkshoorn column.

    veel plezierr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jochem

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 5409

Voorgaande reizen:

03 December 2014 - 03 December 2015

Poging 2: Nieuw Zeeland

25 December 2012 - 30 Januari 2014

De wondere avonturen van Jochem

Landen bezocht: