Het waren 2 fantastische dagen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jochem Boer - WaarBenJij.nu Het waren 2 fantastische dagen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jochem Boer - WaarBenJij.nu

Het waren 2 fantastische dagen!

Door: Jochem de Boer

Blijf op de hoogte en volg Jochem

30 December 2012 | Australië, Sydney

Ik ben inmiddels een aantal dagen in Sydney en ik ben helemaal verkocht! Wat een geweldige stad!

De eerste dag ben ik als een ontzettende toerist rond gaan lopen met een kaart van de stad en een camera. Al snel kwam ik er achter dat er in Sydney heel erg weinig Australiërs zijn. Er zijn voornamelijk Koreanen. Heel veel Koreanen. Geen idee wat ze hier doen.

Ik ben gelijk Hyde Park in gegaan om daar rustig mijn route te plannen en merkte snel waarom mensen zo verliefd raken op deze stad. Er lagen mensen te genieten van de zon, er waren skateboarders bezig, straatartiesten waren aan het uitsloven en af en toe een zwerver die naadloos in het plaatje paste.

Vervolgens ben ik naar Darling Harbour geweest om te lunchen. Daar heb ik aan het water een echte authentiek Australische Chicken Cheeseburger opgegeten. Dit is een kipburger zoals we die in Nederland kennen.....maar dan met kaas! Normaal gesproken kunnen alleen de echte Australiërs deze aparte combinatie van ingrediënten verdragen, maar verrassend genoeg kon ik er ook van genieten. Zo blijkt maar dat ik echt voor dit land gemaakt ben!

Na deze versnapering ben ik doorgelopen naar het Opera House om daar wat foto's te maken.Toen kwam eigenlijk pas voor het eerst het besef dat ik aan de andere kant van de wereld ben en voorlopig ook nergens heen ga. Het was geen vervelend gevoel.

Na dit emotionele momentje ben ik via de Royal Botanical Garden terug gelopen naar het hostel om vervolgens op stap te gaan met wat kamergenoten. Na een geslaagde en lichtelijk rare avond werd ik de volgende dag uitgenodigd om mee te gaan naar het beroemde Bondi Beach. Hier heb ik de lokale mensen even laten zien hoe je moet surfen en direct wilde de mensen me bekronen als de koning van Bondi. Maar omdat ik niet teveel wilde opscheppen heb ik deze bekroning afgewezen.

Ik heb in de laatste paar dagen heel veel leuke mensen ontmoet en teveel meegemaakt om allemaal in één verhaal te proppen. Ik heb wel gemerkt dat de leukste dingen onverwachts komen en dat het goed werkt om overal ja op te zeggen. Zo ben ik tijdens het typen van dit blog uitgenodigd om het park in te gaan met een groep Brazilianen, heb ik een uit het niets banaan gekregen van een Taiwanese, en heb ik zojuist een afspraak gemaakt om, met een aantal Nederlanders die ik heb ontmoet op het vliegtuig, te gaan kijken of we samen richting Brisbane kunnen reizen.

Zelfs terwijl ik op een keihard bed in een benauwde kamer lig(slaapzaal voor 16 mensen) ben ik aan het genieten van elk moment. Als een paar dagen in Sydney al zo geweldig zijn ben ik benieuwd wat de overige 363 dagen zullen brengen.....


  • 30 December 2012 - 07:42

    Dagmar:

    Aaaah echt geweldig dat je het gewoon echt doet! Ben jaloers!
    Geniet ervan. Liefs xxx

  • 30 December 2012 - 09:16

    Lydia En Ralph:

    Hoi, mooi hè Sydney ik zelf heb daar ook zo genoten, mooie foto's op Facebook.
    Jongen geniet ervan, wij blijven je volgen!!!!!
    Groetjes Ralph en Lydia.

  • 30 December 2012 - 10:50

    Jochem De Boer:

    Dagmar: Ja! Toen ik eenmaal in het vliegtuig zat kon ik moeilijk terug
    Lydia en Ralph: Dat genieten moet geen probleem zijn!

  • 30 December 2012 - 10:51

    Ied De Boer:

    Hallo Jochem.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan met volle teugen. Dikke knuffel . Oma

  • 30 December 2012 - 14:51

    Dirk En Annet:

    Hoi Jochem wat heb jij al mooie ervaringen met allerlei mensen gehad en er zullen volgens ons nog vele volgen. We vinden het leuk jou zo te volgen en genieten op afstand lekker mee. Veel plezier met de jaarwisseling want dat is in Sydney ook een hele belevenis. We wensen jou alvast een HAPPY NEW YEAR groetjes Dirk en Annet

  • 30 December 2012 - 16:36

    Saskia:

    Wat super leuk! Jaloezie hier.. Ik wil ooook!
    Heel veel plezier en wel uiteindelijk terugkomen he ;)

  • 30 December 2012 - 17:16

    Josina De Graaf:

    Hoi Jochem , ga je reisverslagen volgen , je schrijft het zo net of ik erbij ben . Echt leuk om te lezen .
    Wens je heel veel plezier daar , en dat ga je zeker lukken .

    Groetjes Josina

  • 30 December 2012 - 22:18

    Jacqueline:

    Geweldig om te lezen!
    Geniet ervan!
    X jacqueline

  • 31 December 2012 - 10:06

    Jeroen:

    Hey swa, klinkt als de ideale wereld! Geniet van alle liefde daar ;)

  • 31 December 2012 - 12:11

    Coba:

    Alvast een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst,x van je oma

  • 01 Januari 2013 - 08:45

    Jochem De Boer:

    Bedankt voor de berichten!

  • 01 Januari 2013 - 23:06

    Tante Rija:

    Lieve Jochem, je bent een geboren schrijver. Heel veel plezier daar en een heel gelukkig 2013 gewenst. Ook van je oompie. Xxx Ome Tim en Tante Rija

  • 03 Januari 2013 - 18:00

    Wiebe En Linda:

    Hey kerel, mooi verhaal. Lig je al op het "strand"in brisbane?? Have fun!

  • 03 Januari 2013 - 18:01

    Tineke:

    We wensen je een fantastisch jaar toe en dat gaat zeker lukken.Leuk om je verslag te lezen , het is jaloersmakend.Maar jou kennende is dat ook zeker de bedoeling.

    Veel liefs vam je liefste tante

  • 05 Januari 2013 - 16:19

    Jacobvnhaltren:

    Hoe is het bij jou ?het is hier grauw weer ,geniet jij maar lekker van het zonnetje. Groetjes van je ootje

  • 13 Januari 2013 - 16:19

    Esmeralda:

    Eindelijk je blog gelezen!
    Fantastisch om te lezen dat het je nog meer brengt dan vooraf verwacht, neefje geniet je lekker suf en ik blijf je volgen.
    Lieve groeten vanuit een koud Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jochem

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 5409

Voorgaande reizen:

03 December 2014 - 03 December 2015

Poging 2: Nieuw Zeeland

25 December 2012 - 30 Januari 2014

De wondere avonturen van Jochem

Landen bezocht: