Dagen aftellen - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Jochem Boer - WaarBenJij.nu Dagen aftellen - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Jochem Boer - WaarBenJij.nu

Dagen aftellen

Door: Jochem

Blijf op de hoogte en volg Jochem

25 November 2012 | Nederland, Bunschoten-Spakenburg

Het aftellen was al begonnen maar omdat ik nu nog maar een maand moet wachten begin ik alvast met het delen van mijn vreugde door jullie op de hoogte te brengen van de voorbereidingen. Normaal gesproken ben ik geen groot fan van het typen van teksten. En al helemaal niet als het niet verplicht is. Maar ik ben er zojuist achter gekomen dat ik met veel liefde dit blog ga bijhouden.

Het working holiday visa is al een tijdje geleden geregeld. Met dit visum is het mogelijk om een jaar in Australië te blijven en te werken. Ondanks ik bij de vraag Do you have any dependent children? ''Waarschijnlijk niet'' en bij Are you known by any other names? ''Coole Jochem'' had ingevuld, waren er geen problemen en kreeg ik binnen een dag bericht dat het visum geregeld was.

Inmiddels ben ik ook de trotse eigenaar van een paspoort en een lonely planet van Sydney(Reisgids). Mijn broer heeft me aan een echte backpack geholpen die ik met een beetje geluk weinig op mijn rug zal dragen omdat het plan is om een auto kopen (Trein is voor studenten en sukkels).

Het enige wat nog geregeld moet worden is een internationaal rijbewijs een een unox muts voor de nieuwjaarsduik. Dus als iemand er nog 1 over heeft dan hoor ik dat graag.

Graag wil ik ook van deze gelegenheid gebruik maken om te vertellen dat de gemiddelde temperatuur in Sydney in december 26 graden is. Dat is om precies te zijn 22.3 graden warmer dan december in Nederland.

Maar voordat jullie erg jaloers gaan worden wil ik ook de minder leuke kanten van mijn reis vertellen. Zo zal ik een auto moeten zoeken, regelmatig mijn surfplank moeten waxen, steeds weer het fototoestel uit het hoesje halen voor het maken van adembenemende foto's, steeds moeten bepalen naar welk strand ik wil, af en toe mijn zonnebril schoonmaken als die rotzon weer met 26 graden schijnt, mezelf steeds weer voor moeten stellen bij het ontmoeten van nieuwe mensen, tijdens lunchtijd zo'n 5 minuten moeten lopen vanaf het hostel voordat ik in Hyde Park mijn bammetje naar binnen werk en nog veel meer van dit soort narigheden.

Ik hoop dat jullie door het lezen van mijn blog toch een warm gevoel zullen krijgen tijdens de komende kille en barre Nederlandse winter!

Voor de mensen die me graag willen spreken als ik daar zit, mijn skypenaam is jochemdeboer1. Ik ga ook een Australisch telefoonnummer krijgen maar die horen jullie nog.

Bye Bye! (Dat is engels voor doei doei)



  • 04 December 2012 - 10:29

    Lydia IJsseldijk:

    Vergeet jezelf ook niet regelmatig in te smeren op het strand. Ik ben ook in Australië geweest en de zon is daar behoorlijk verraderlijk. Groet Lydia

  • 25 December 2012 - 22:09

    Hilda:

    Leuk verhaal,ik hoop dat je het volhoud om het bij te houden.Wij houden het wel vol om het te volgen,x,Gr.ma

Tags: Voorbereiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jochem

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 5409

Voorgaande reizen:

03 December 2014 - 03 December 2015

Poging 2: Nieuw Zeeland

25 December 2012 - 30 Januari 2014

De wondere avonturen van Jochem

Landen bezocht: